Automatisering: Redenen om alles zelf te blijven doen

Varen op eigen kwaliteiten, kennis en vertrouwen. Flexibel en altijd bereid om over argumenten na te denken… maar in het achterhoofd altijd de wetenschap dat alle mogelijkheden al eerder een keer zorgvuldig geanalyseerd zijn. U weet wat u wilt en wat u niet wilt . Goede en noodzakelijke eigenschappen van iedere zichzelf respecterende ondernemer.

Binnen uw bedrijf, heeft u zonder twijfel te maken met processen en IT.
U levert een dienst of product en dus: marketing, verkoopkanalen, orders, financiële- en logistieke processen maken deel uit van de dagelijkse processen.

Het is een feit dat beslissers weten dat huidige procedures en systemen beter kunnen en eigenlijk vernieuwd moeten worden. Het grootste percentage komt hier echter niet aan toe. De volgende argumenten om alles zelf te blijven doen zijn waarschijnlijk in meer of mindere mate herkenbaar:

Alles zelf in de hand houden levert onderaan de streep toch het beste resultaat op. We varen al tijden op de bestaande systemen en kennen alle ins-en outs van de markt.

De dikwijls beloofde lagere kosten wegen niet op tegen de impact en het verstoren van de dagelijkse gang van zaken. Die lagere kosten vallen waarschijnlijk best wel tegen en er zit altijd wel ergens een commercieel addertje onder het gras.

Automatiseren zorgt niet noodzakelijk voor werkverlichting. Bij grote pieken reageert u op de vraag en gaat pragmatisch te werk; Iedereen gewoon de handen uit de mouwen.

Collega’s of kennissen zijn zelf heel handig met software. Het gaat al jaren zo dus waarom zou het nu ineens anders moeten?

Kortom: redenen genoeg om alles zelf te blijven doen en zo te laten.

 

procrastinate

 

Informatie en oriëntatie

Ok, hier komt normaal gesproken dan het stukje waar alle bovenstaande argumenten worden weerlegt; wees gerust, dat ga ik niet doen.

Mocht de situatie zich voordoen dat een proces aangepast of geïntegreerd moet worden, dan wilt u eerst informatie. Mocht blijken dat kennis toch niet voldoende in eigen huis beschikbaar is, dan kan altijd nog de overweging worden gemaakt om hier een derde partij voor in te schakelen. Maar welke?

Meestal wordt natuurlijk eerst gezocht binnen het eigen netwerk , en vooral online.
Dat is mogelijk ook de reden waarom u dit verhaal nu leest.

Zoeken op het Web biedt inderdaad voordelen: Wanneer u het uitkomt, snel en ruim voldoende informatie beschikbaar… Wikipedia en Google geven immers deskundig, objectief en gericht antwoord op alle vragen…( Ik zet nu de “sarcasme modus” weer op “off”)

Het komt eigenlijk nooit uit, en uiteindelijk is echt bruikbare en nuttige informatie mondjesmaat te vinden ; u zoekt een speld in de digitale hooiberg en verspilt alsnog kostbare tijd.

 

yelling

 

 

Wat is dan wel een goede manier? Het antwoord is in feite simpel en zit verborgen in de volgende vraag:

Hoe informeert u zelf bij voorkeur uw eigen klanten?

U verkoopt diensten en/of producten. Misschien zelfs wel het allerbeste wat er in de markt verkrijgbaar is . U geeft zoveel mogelijk informatie, zou het van de daken willen schreeuwen maar het liefst verteld u dit natuurlijk liever zelf aan uw klant als het kan. Ik hoef niet te beargumenteren waarom , en dat u daardoor uw klant veel beter informeert, dat weet u zelf ook wel.

Maar als ik nu zeg, dat al deze argumenten ook legitiem zijn voor het vinden van de juiste digitale bedrijfsoplossing ?

Bespaar uzelf veel tijd en moeite, en investeer in een gesprek. Dan weet u meteen of u met de juiste partij aan tafel zit… dezelfde taal spreekt en uw wensen kan vertalen. Maak gewoon vrijblijvend een afspraak, het liefst met ons natuurlijk als het over bruikbare, slimme en betaalbare maatwerk-bedrijfssoftware gaat.

Het verplicht tot niets en ik kan garanderen dat u concreet antwoord krijgt op specifieke vragen en de eerste winst al maakt door tijd te besparen door niet urenlang oeverloos te internetten, toegegeven, met uitzondering van het lezen van dit verhaal dan.

Plaats een reactie